Генрі Форд - герой минулого століття
Уільям Форд, емігрував до Америки з Ірландії як то кажуть, без гроша в кишені. Сталося це в 1847 році. Генрі Форд поз'явився на світ божий в 1863 році, коли його батько став заможним фермером. Мати Генрі померла при очікуванні восьмої дитини. Майбутньому "автомобільному королеві" було тоді 12 років. Усе життя він з теплом згадував свою матір. Навіть, пояснюючи успіх у справах, Форд зазвичай говорив: "Я намагався прожити життя так, як хотіла б цього моя мати".
У його дитячі роки сталася ще одна подія, яку він розцінив як зустріч з долею. Одного дня, притаївшись з батьком у возі, запряженому кіньми, Генрі побачив машину з паровим двигуном, що ледь повзла. Це незграбне пихкаюче чудовисько справило на юного Форда величезне враження. У той момент він зрозумів своє істинне покликання.
Спеціально автомобільній справі Генрі Форду вчитися не довелося. Але у нього були золоті руки і світла голова. Усі фермери в окрузі знали Генрі як умілого, талановитого механіка.
У 1885 р. Генрі познайомився з чарівною Кларою Брайант. "Вже через півгодини я зрозумів, - згадував Форд, - що вона створена для мене". Вони одружились через три роки і прожили разом довге життя.
У справах Генрі Форда іноді заїжджав в Детройт - тоді старе поселення на березі Великих Озер. І ось в одну з таких поїздок він побачив новинку - бензиновый мотор німецкого винахідника Ніколауса Отто. Форда осяяло: це якраз те, що було треба для самопросувної машини!
Форд з молодою дружиною переїхав в Детройт і там зайнявся створенням свого першого автомобіля. Одержимий винахідник працював не покладаючи рук. 4 червня 1896 року він вивів дослідний зразок на апробацію.
Друга машина Форда з'явилася через два роки, яка стала прабатьком сучасних автомобілів - з м'яким заднім сидінням, зі зігнутімі крилами над колісамі і блискучими мідними фарами. А ще через рік в Детройті начала діяти перша автомобільна компанія на чолі з Генрі Фордом.
Справи компанії пішли в гору після того, як в 1901 році одна з її машин перемогла в автомобільних перегонах. До кінця 1904 року компанія продала більше 650 автомобілів. Форд зробив ставку на середнього, масового покупця. І переміг.
В той час дорогоами Америки уже бігали 8 моделей фордовских автомобілів, коли, нарешті, з'явилася дев'ята, прославлена модель -" Форд-Т". Це був надійний, швидкохідний, а головне -недорогой автомобіль. "Моя машина, - сверджував Генрі Форд, - доступна для тих, хто добре заробляє". Про Форда говорили, що він "поставив на колеса весь світ".
Успіхи фордовскої компанії не давали спокою її конкурентам. Вони стали звинувачувати Форда у використанні чужих ідей. Але йому вдавалось вийти з цих тягот переможцем. Тим часом Форд реалізував геніальну ідею, що зробила справжню революцію в промисловості: впровадив у виробництво конвеєрний принцип! В результаті в 1921 році з конвеєрів Форда зійшов 5-мільйонний автомобіль!
З роками в характері Генрі Форда стали зявлятися суперечливі риси. Важко складались його відносини з єдиним сином Едселем. І хоча Форд доручив Едселю пост президента компанії, при цьому постійно мучив його причіпками і повчаннями. Форду здавалося, що він виковує в синові справжні якості бізнесмена. Насправді ж батько заподіював синові неймовірні страждання. У результаті Едсель Форд помер, не доживши і до пятидесяти років. Лікарі стверджували, що - від раку. Друзі ж говорили - від розбитого серця..
Тільки по смерті сина Генрі Форд усвідомив свою провину перед ним. Невгамовна енергія одного з наймогутніших бізнесменів замінилася пасивністью та депресією. Старий замкнувся в собі і фактично зусім відійшов від справ.
Пост президента компанії зайняв онук, теж Генрі. Під керівництвом Генрі Форда II компанія пережила розквіт і почала нове життя. Це був гідний наступник "автомобільного короля".
Форду-старшому йшов 84 рік. У понеділок, 7 квітня 1947 року, в Мічігані, де жив Генрі Форд, лив затяжний дощ. Затопили усі коміни. "Сьогодні я міцно спатиму", - сказав Форд і пішов до себе раніше звичайного. А пізно вночі Клара Форд, піддаючись тривожному передчуттю, викликала лікаря. Але було вже пізно: лікар констатував смерть великого підприємця..
Джерело матеріалу : журнал " НЛО (№22(85) 31 мая 1999г.)". Автор: Геннадий Черненко