Honda – Соїчіро Хонда
Хочеться
поділитися прекрасною історією успіху. Читаєш і захоплюєшся цією людиною. І
тільки уявіть собі, що було б з автомобільною промисловістю, якщо би не було
його. Багато людей мріють про успіх, мало хто його досягає. Фактично успіх - це
тільки 1 відсоток вашої роботи, а інші 99 відсотків - це невдачі. Тому, для
його досягнення потрібно працювати не менше ніж на 100%, інакше нічого не
досягнеш. Отже, пропоную Вашій увазі історію супер працьовитої людини. Читайте та насолоджуйтесь Соїчіро Хонда. Особиста історія Соїчіро Хонда був первістком в дуже
бідній сім'ї, що жила в японській аграрній провінції Хамаматсу. Він народився
17 листопада 1906 року недалеко від Акіо Моріта, засновника 'SONY'. Морsта народився в багатій сім'ї, що володіла тенісними кортами й іншими перевагами, а Хонда
був сином бідного коваля, що займався лагодженням велосипедів. Ця рання
причетність до спортивного транспорту багато в чому визначила майбутній інтерес
Хонди до мотоциклів. Уроки батька, під час яких він отримав навички розв’язання
технічних проблем, стали важливим чинником в його початковому навчанні. Його
сім'я була настільки бідна, що п'ятеро з дітей померли з голоду ще в дитячому
віці. Соїчіро був бідним учнем і часто
прогулював шкільні заняття, оскільки ненавидів формальний процес навчання, який
пропонувала школа. Він віддавав перевагу техніці експериментування і завжди
краще вчився на своєму досвіді і помилках. Він завжди любив машини і механічні
пристрої і був буквально загіпнотизований, коли, будучи ще дитиною, уперше
побачив автомобіль. Ось цитата з його біографії: Забувши про усе на світі, я біг за машиною. Я був
глибоко схвильований. Я думаю, що саме тоді, хоча я був зовсім маленьким, у
мене народилася ідея, що коли-небудь я зроблю машину сам (Сандерс,
1985). На початку 50-х Хонда створив компанію і вторгся в переповнену промисловість по виробництву
мотоциклів. Протягом п'яти років він успішно знищив 250 конкурентів (50 з них
були японськими). Його машина 'Dream' ('Мрія'), представлена в 1950, була
здійсненням його дитячої фантазії побудувати кращу машину. Потім послідувала
модель 'Супер Клаб', запущена в 1955 в Японії і в 1957 в Америці з відомим,
рекламним гаслом, що стало вже: "Кращі люди їздять на Хонді". Завдяки
цим унікальним продуктам, що супроводжують вражаючою рекламною кампанією, Хонда
добився стійкого успіху і змінив цю промисловість, яка у свій час знаходилася в
застої. До 1963 року 'Хонда' стала домінуючою силою в бізнесі мотоциклів
практично в кожній країні світу, повергнувши 'Харлей-Девідсон' та італійські
компанії, що виробляють мотоцикли, в пил. Хонда був тією людиною, яка перетворила індустрію мотоциклів на ринок з
щорічним оборотом 3 млрд. дол. Його оригінальні ідеї в дизайні і маркетингу
стали каталізатором, який змінив імідж мотоцикла від атрибуту людей в 'чорних
шкіряних куртках', культивованого 'Харлей', до "веселого сімейного засобу
пересування для середнього класу". 'Хонда' першої стала виробляти подібну
продукцію, і тому ми стверджуємо, що саме вона змінила індустрію і домінує в
ній в такій мірі, якої не могла добитися жодна фірма у світі, ні до ні після. Зміцнивши позиції в індустрії
мотоциклів, енергійний і амбітний Хонда вирішив підкорити автомобільний ринок і
зробив ставку на машини перегонів. Перша гоночна машина дебютувала в 1962 році.
Японське міністерство міжнародної торгівлі і промисловості говорило йому, що
Японії не потрібний ще один виробник автомобілів. Хонда, у своєму неповторному
стилі проігнорував їх, як свого часу і ринкових експертів, що передбачали йому
швидку поразку. У 1970 він вступив в конкурентний автомобільний бізнес, який не
бачив успішного впровадження з 1925 року, коли в ролі неофіта на цьому важкому
і фондомісткому ринку виявився Уолтер Крайслер. У період між цими подіями -
виходом на ринок Крайслера і Хонди - як мінімум, десять компаній потерпіли
невдачу, включаючи 'Паккард', 'Хадсон', 'Студебеккер', 'Кайзер', 'Уілліс',
'Такер', 'Крослі' і не так давно 'Делоран'. 'Хонда' не лише зробила це, але і
знищила тих, хто став на її шляху. Однією з
найперших сфер, яка піддалася
атаці 'Хонди', були стандарти з чистоти вихлопних газів, встановлена
американським урядом. Ніхто з гігантів промисловості не міг впоратися з цією
величезною проблемою, ні американські фірми - 'Дженерал Моторс', 'Форд' і
'Крайслер', ні японські гіганти - 'Тойота' і 'Ніссан', ні німецькі авторитети -
'Мерседес-Бенц', 'БМВ', 'Порше'. Вони вийшли зі становища, створивши
каталітичний конвертор. Хонда обійшов цих титанів, представивши перший двигун з
низьким рівнем забруднення - 'ССВС'. Цей пристрій, що елегантно вирішив
проблеми забруднення, Хонда встановив на модель 'Сівік', запущену у виробництво
в 1975 році і що вмить стала хітом. Хонда закінчив середню школу в
1922 році і відразу ж відправився в Токіо, де поступив учнем в авторемонтну майстерню. Після шести років
учнівства, він зібрав гроші для того, щоб відкрити першу ремонтну майстерню в
рідному місті (1928 рік). У цьому ж році він отримав перший патент на ідею
заміни дерев'яної спиці автомобільного колеса на металеву. Це була перша
екскурсія Хонди у світ винаходів, яка проклала шлях його майбутнім неймовірним
технічним рішенням. Практично кожне з них - це просте рішення складної
проблеми. Хонда був звичайною людиною, але її геніальність полягала в умінні
знаходити прості рішення будь-якої проблеми, що вставала у зв'язку з його
продуктами. Бізнес і особисте виживання Хонда став відомий завдяки винаходу в 1938 році поршневого кільця. Він і утворив нову
компанію, яка займалася виробництвом цих кілець для компанії 'Тойота' в Токіо.
Так тривало і під час війни, поки його фабрика не постраждала при
бомбардуванні. Землетрус 1945 року повністю зруйнував її. Хонда був засмучений,
розпродав усе і пішов працювати на півставки. Його прихід на ринок мотоциклів
був абсолютно випадковим. Якось в
1946 році Хонда зіткнувся з проблемою - у нього не було бензину для машини, тоді він узяв один з
моторів, в безлічі залишених американськими військовими, і приробив його до
свого велосипеда. Цей двигун був наповнений гасом. Подібні прості, але
елегантні рішення фундаментальних проблем - це звичайний стиль Хонди. Потім він
став робити свої мопеди по проханнях друзів. Виконавши з десяток таких
замовлень, як і можна було чекати, що рветься до усього нового Хонда припустив,
що ринок подібної машини може бути значно більше. У 1948 році заснував 'Хонда Мотор
Компані' з метою розробки і виробництва мопедів. Свій перший мопед Хонда оснастив мотором 'Д' (від dream - мрія). Модель
була запущена у виробництво в 1951 році, і до 1958 року, коли в США з'явився
його 'Супер Каб', Хонда став видатним виробником мопедів в Японії, залишивши
позаду п'ятдесят конкурентів. Модель 'Супер Каб' мала унікальну підніжку, яка
дуже придивилася підліткам і жінкам. Незабаром, завдяки рекламній кампанії
'Кращі люди їздять на мотоциклі Хонда', ця модель виробила справжню революцію в
промисловості. Ця рекламна кампанія, що коштувала 5 млн. дол., стала хітом 1962
року і успішно виконала своє завдання, створивши імідж байкера, що сприяв
популяризації мотоцикла. З цієї миті імідж 'Ангелів Пекла' в чорній шкіряній
куртці пішов в минуле. Маркетингове дослідження підтвердило, що цей мотоцикл у
дусі 'Унісен' став технологічним проривом. Завдяки ефективному іміджу, низькій
ціні і відмінній якості виконання, ринок цієї моделі розширився до мільйонів
одиниць. У 1961 році 'Хонда' виробляла по 100000
мотоциклів в місяць, а до 1968 року в США був випущений мільйонний мотоцикл. До
середини восьмидесятих 'Хонда' тримала у своїх руках 60 відсотків світового
ринку, а до 1990 річний випуск досяг трьох мільйонів одиниць. Цей парубок
бачив, як здійснюється мрія його дитинства і готувався до завоювання нових
ринків. Хонда прийшов на автомобільний ринок в
1970 з автомобілем 'Сівік'. Він продовжував оснащувати свої моделі технічними
новинками, так само, як робив це, коли завойовував ринок мотоциклів і так же
все ще не був улюбленим сином японської машинобудівної промисловості. Він був
справжнім бунтарем, особливо це проявилося, коли в 1974 році на Японію
обвалилась нафтова криза і японські виробники прийшли до угоди скоротити обсяг
виробництва продукції і підняти ціни. Тільки Хонда відмовився і зробив усе
навпаки, в кращих традиціях Генрі Форда. Він зробив немислиме, заперечуючи
економічну модель Галбрайтіана, що говорила, що виробництво повинне
скорочуватися. Хонда подвоїв виробництво і понизив ціни більше, ніж Форд
п'ятдесят років тому. Хонда, який навіть не мав понять про цінову еластичність,
виявився правий. Об'єм продажів компаній 'Ніссан' і 'Тойота' впав на 40
відсотків; об'єм продажів 'Хонди' виріс на 76 відсотків і продовжував нестримно
рости. До 1987 'Хонда' стала самою швидкорослою компанією у світі. Це визнання і успіх - заслуга невеликого японського містечка людини,
що вийшло з жебрацького середовища, з сучасним складом розуму і готовністю
ризикувати у пошуках нового, який припав до душі американцям. У Японії, країні,
де громадська лояльність ставиться основною задачею, Хонда був справжнім
нонконформістом. Його прізвисько, 'Мр. Грім', начебто так не відповідало
невеликому зростанню і незбагненній поведінці типового японського керівника.
Він є прикладом завзятості, скромності, приємних манер і здатності сприймати
помилки як цінний актив.