Coca - Cola
уперше вибула з першої десятки 500 найдорожчих світових брендів. В лідери за
вартістю вийшов Google - 44,3 млрд доларів.
Компанія Coca
- Cola вперше вибула з першої десятки 500 провідних світових брендів за версією
компанії Brand Finance. Бренд втратив у вартості 9 млрд доларів і спустився з
третьої строчки на 16-у на тлі змін моделі споживчої поведінки в західних
країнах, де переваги віддаються здоровішим негазованим напоям.
Найдорожчим
брендом в рейтингу 2011 року визнаний Google. Найбільша пошукова
Інтернет-система зайняла перше місце в списку з показником вартості 44,3 млрд
доларів, випередивши Microsoft (42,8 млрд доларів), який піднявся з торішнього
п'ятого рядка на другий.
У першій
десятці представлені в основному американські компанії, єдиним виключенням є
той, що розташувався на п'ятому рядку британський Vodafone - найдорожчий
телекомунікаційний бренд у світі, оцінюваний в 30,67 млрд доларів. Минулого
року, окрім Vodafone, американське домінування в першій десятці розбавляли
також британський банк HSBC, який цього року з'їхав з 8 на 11 строчку, і
японська автокорпорація Toyota (перемістилася з 10 на 14 позицію), протягом
2010 року неодноразово вимушена проводити кампанії по відгуку своєї продукції
по всьому світу. Всього американські компанії займають 13 місць в першій
двадцятці і 26 - в цілому по рейтингу.
Британська
нафтова компанія BP після аварії на платформі в Мексиканській затоці втратила
приблизно 3,4 млрд доларів від вартості бренду і змістилася з 52-го рядка на
104-й.
Компанія
Apple піднялася з 19-го на восьме місце з результатом 29,5 млрд доларів. Успіху
виробника планшетників iPad сприяв ефективний дизайн, наявність лояльної
клієнтської бази і грамотно побудований маркетинг.
Колишній
лідер рейтингу, мережа супермаркетів Wal - Mart, відступила на третю строчку,
вартість бренду скоротилася до 36,22 млрд доларів проти 41,37 млрд доларів
роком раніше.
Найбільше
зниження за вартістю бренду - мінус 9,9 млрд доларів - продемонструвала
компанія Nokia, один з провідних виробників мобільних телефонів і
телекомунікаційного устаткування. Компанія стикається з труднощами на ринку
смартфонів на тлі успіху Apple, проте співпраця з Microsoft може зміцнити її
позиції.
Виконавчий
директор Brand Finance Дэвид Хэй говорить, що в глобальному рейтингу п'ять з
десяти лідерів зростання - технологічні компанії, що підтверджує важливість
впровадження технологічних інновацій для безперервного підвищувального розвитку
бренду.
Новачком
рейтингу 2011 року, зокрема, стала соціальна мережа Facebook, влаштувавшись на
285-му рядку з показником вартості бренду 3,7 млрд доларів. Незважаючи на
спірні питання монетизації найбільшої у світі соцмережі і не цілком ясну
стратегію диверсифікації продукту, величезна популярність бренду не викликає
сумнівів, так само як і ефективність в освоєнні нових ринків і захмарні
показники кількості користувачів.
"Зростання
технологічних брендів є цілком очікуваним, проте зниження Nokia демонструє, що
дуже важко залишатися в авангарді в такій галузі", що динамічно
розвивається, - коментує Девід Хей.
За матеріалами: BFM.ru
По темі:
|