Генрі
Форд - герой минулого століття
Уільям Форд, емігрував до
Америки з Ірландії як то кажуть, без гроша в кишені. Сталося це в 1847 році.
Генрі Форд поз'явився на світ
божий в 1863 році, коли його батько став заможним фермером. Мати Генрі померла
при очікуванні восьмої дитини. Майбутньому "автомобільному королеві" було тоді 12 років. Усе життя він з теплом
згадував свою матір. Навіть, пояснюючи успіх у справах, Форд зазвичай говорив:
"Я намагався прожити життя так, як хотіла б цього моя мати".
У його дитячі роки сталася ще одна подія, яку він розцінив як зустріч з
долею. Одного дня, притаївшись з
батьком у возі, запряженому кіньми, Генрі побачив машину з паровим двигуном, що
ледь повзла. Це незграбне пихкаюче чудовисько справило на юного Форда величезне
враження. У той момент він
зрозумів своє істинне покликання.
Спеціально автомобільній
справі Генрі Форду вчитися не довелося. Але у нього були золоті руки і світла
голова. Усі фермери в окрузі
знали Генрі як умілого, талановитого механіка.
У 1885 р.
Генрі познайомився з чарівною Кларою
Брайант. "Вже через півгодини я зрозумів, - згадував Форд, - що вона
створена для мене". Вони одружились через три роки і прожили разом довге
життя.
У справах Генрі Форда іноді заїжджав в Детройт - тоді старе поселення
на березі Великих Озер. І ось в одну з таких поїздок він побачив новинку -
бензиновый мотор німецкого винахідника Ніколауса Отто. Форда осяяло: це якраз
те, що було треба для самопросувної
машини!
Форд з молодою дружиною переїхав в Детройт і там зайнявся створенням
свого першого автомобіля.
Одержимий винахідник працював не покладаючи рук. 4 червня 1896 року він вивів
дослідний зразок на апробацію.
Друга машина Форда з'явилася через два роки, яка стала прабатьком
сучасних автомобілів - з м'яким заднім сидінням, зі зігнутімі крилами над колісамі і блискучими мідними фарами. А ще через рік в Детройті начала діяти перша автомобільна компанія на
чолі з Генрі Фордом.
Справи компанії пішли в гору після того, як в 1901 році одна з її машин
перемогла в автомобільних перегонах. До кінця 1904 року компанія продала більше 650 автомобілів. Форд
зробив ставку на середнього, масового покупця. І переміг.
В той час дорогоами Америки уже бігали 8 моделей фордовских
автомобілів, коли, нарешті, з'явилася
дев'ята, прославлена модель
-" Форд-Т". Це був надійний, швидкохідний, а головне -недорогой
автомобіль. "Моя машина, - сверджував Генрі Форд, - доступна для тих, хто добре заробляє". Про
Форда говорили, що він "поставив
на колеса весь світ".
Успіхи фордовскої компанії не давали спокою її конкурентам. Вони стали
звинувачувати Форда у використанні чужих ідей. Але йому вдавалось вийти з цих тягот переможцем. Тим часом
Форд реалізував геніальну ідею, що зробила справжню революцію в промисловості:
впровадив у виробництво конвеєрний принцип! В результаті в 1921 році з
конвеєрів Форда зійшов 5-мільйонний автомобіль!
З роками в характері
Генрі Форда стали зявлятися
суперечливі риси. Важко складались
його відносини з єдиним сином Едселем. І хоча Форд доручив Едселю пост
президента компанії, при цьому постійно мучив його причіпками і повчаннями.
Форду здавалося, що він виковує в синові справжні якості бізнесмена. Насправді
ж батько заподіював синові неймовірні
страждання. У результаті Едсель Форд помер, не доживши і до пятидесяти років. Лікарі стверджували, що - від
раку. Друзі ж говорили - від розбитого серця..
Тільки по смерті сина
Генрі Форд усвідомив свою провину перед ним. Невгамовна енергія одного з наймогутніших бізнесменів
замінилася пасивністью та
депресією. Старий замкнувся в собі і фактично зусім відійшов від справ.
Пост президента компанії зайняв онук, теж Генрі. Під керівництвом Генрі
Форда II компанія пережила розквіт і почала нове життя. Це був гідний наступник
"автомобільного короля".
Форду-старшому йшов 84 рік. У понеділок, 7 квітня 1947 року, в
Мічігані, де жив Генрі Форд, лив
затяжний дощ. Затопили усі коміни.
"Сьогодні я міцно спатиму", - сказав Форд і пішов до себе раніше
звичайного. А пізно вночі Клара Форд, піддаючись тривожному передчуттю, викликала лікаря. Але було вже пізно: лікар констатував смерть великого підприємця..
Джерело матеріалу : журнал " НЛО
(№22(85) 31 мая 1999г.)". Автор: Геннадий Черненко
|