Кафедра
міжнародних
економічних
відносин

Головна | Історія економічних учень | Реєстрація | Вхід
 
Четвер, 02.05.2024, 18:16
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Додатково
Новини
  • Новини "EkonomistoFF"
  • Financial Time
  • E-business
  • Economist Blog
  • Теория о форексе
  • the News Time
  • Валютний ринок
    Фондовий ринок
    TAK
    WM Link
    Форма входу

       

      МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

       

      КИЇВСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

       

       

      Інститут міжнародних відносин

       

      Кафедра міжнародних економічних відносин

       

       

       

      Програма навчальної дисципліни

       

      Історія економічних учень

        

       

      Історія економічних вчень. Програма навчальної дисципліни. – Київський міжнародний університет, 2006. – 15 с.

       

      Розробники: В.І. Коміренко, доктор економічних наук, професор

       

      Рецензенти: В.М. Лавриненко, кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної теорії КНЕУ

      В.І. Троненко, кандидат економічних наук, професор кафедри міжнародних економічних відносин КиМУ

       

      Затверджено вченою радою КиМУ

      Протокол № 1 від 29 серпня 2006 р.

      ББК

      © КиМУ, 2006

       

       

       

       

      ТЕМИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

      Тема 1-2. Предмет, методологія і завдання історії економічних учень.Економічна думка стародавнього світу 2 год.

      1. Предмет історії економічних учень та її місце в системі економічних дисциплін.
      2. Теоретико-методологічні засади історії економічних учень.
      3. основні етапи розвитку економічної науки та періодизація курсу.
      4. Мета і завдання курсу ²Історія економічних учень².
      5. Загальна характеристика економічної думки Стародавнього Сходу.
      6. Пам’ятки економічної думки Стародавнього Єгипту.
      7. Економічна думка Месопотамії.
      8. Економічні ідеї у Стародавній Індії.
      9. Економічні погляди мислителів Стародавнього Китаю.
      10. Економічна думка Стародавнього Риму.
      11. Економічні погляди старогрецьких філософів.

       

      Тема 3. Економічна думка середньовіччя. Меркантилізм. 2 год.

      1. Історичні умови формування та своєрідність економічної думки середньовіччя.
      2. економічна думка Сходу в середні віки.
      3. Історико-економічні передумови виникнення та теоретико-методологічні особливості меркантилізму.
      4. Основні етапи розвитку меркантилістської доктрини.
      5. Значення меркантилізму в історії економічних учень.

       

      Тема 4-5. Класична політична економія. Економічні аспекти соціалістичних учень. – 2 год.

      1. Становлення класичної політичної економії.
      2. Започаткування класичної політичної економії в Англії та Франції.
      3. Економічне вчення фізіократів.
      4. А.Сміт як фундатор економічної науки.
      5. Еволюція класичної політичної економії у ХІХ ст. в Англії, у Франції та США.
      6. Критичний напрям у політичній економії.
      7. Соціалістичні утопічні вчення.
      8. Економічна теорія К.Маркса.
      9. Історичне значення марксизму.
      10. Особливості методології К.Маркса.
      11. Соціал-демократичні економічні концепції.
      12. Концепції ревізіонізму та соціал-реформізму.

       

      Тема 6. Історична школа та соціальний напрям у політичній економії. – 2 год.

      1. Передумови виникнення та методологічні особливості історичної школи.
      2. Нова історична школа та соціальний напрям у політичній економії.
      3. Система ²національної економії² Ф.Ліста.
      4. Еволюція історичного напряму у працях В.Зомберта та М.Вебера.
      5. Внесок історичної школи та соціального напряму в розвиток економічних досліджень.

       

      Тема 7. Маржиналізм. Становлення неокласичної традиції в економічній теорії. 2 год.

      1. Виникнення та сутність маржиналізму.
      2. Основні ідеї попередників маржиналізму.
      3. австрійська школа граничної корисності.
      4. Формування неокласичної економічної теорії.
      5. Кембриджська школа.
      6. Американська школа.
      7. Становлення математичної школи в економічній теорії.

       

      Тема 8. Генезис та еволюція кейнсіанства. – 2 год.

      1. Теоретична система Дж.М.Кейнса.
      2. Розробка Дж.М.Кейнсом нової методології економічного аналізу.
      3. Структура та логіка ²Загальної теорії зайнятості, процента і грошей² Дж.М.Кейнса.
      4. Подальша еволюція кейнсіанського напряму: неокейнсіанство.
      5. Кейнсіансько-неокласичний синтез.
      6. Посткейнсіанство.

       

      Тема 9. Розвиток неокласичних ідей у ХХ ст. – 2 год.

      1. Еволюція неокласичного напряму в першій половині ХХ ст.
      2. Розвиток європейського неолібералізму в післявоєнний період.
      3. Сучасні неоконсервативні економічні теорії.
      4. Розбудова неокласичних теорій монополістичної та недосконалої конкуренції Е.Чемберліном і Дж.Робінсом.
      5. Неортодоксальна теорія Й.А.Шумпетера.
      6. Монетаризм М.Фрадмена як панівна теорія неоконсерватизму.

       

      Тема 10. Інституціоналізм. – 2 год.

      1. Ранній інституціоналізм.
      2. Еволюція інституціоналізму у другій половині ХХ ст. – на початку ХХІ ст.
      3. Економічна теорія неоінституціоналізму.
      4. Соціально-психологічний (технологічний) інституціоналізм Т.Веблена.
      5. Теорії системної трансформації капіталізму.

       

      ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

       

      Тема 1. Предмет, методологія і завдання історії економічних учень. 1 год.

      Підготуйте фіксовану доповідь, презентацію або рольове повідомлення на тему:

      1. Місце дисципліни історії економічних учень в структурно-логічній схемі фундаментальної економічної освіти.
      2. Ранжування категорій: наука, теорія, практика, економічна думка, економічне вчення, економічна школа, економічна теція, економічний напрям.
      3. Для чого економістам-міжнародникам потрібно вивчати історію економічних учень?

       

      Тема 2. Економічна думка стародавнього світу. 1 год.

      Підготуйте фіксовану доповідь, презентацію або рольове повідомлення на тему:

      1. Портрет епохи.
      2. Інтелектуальні біографії представників економічної думки стародавнього світу.
      3. Ваш улюблений вчений-економіст цієї епохи. Чому?

       

      Тема 3.Економічна думка середньовіччя. Меркантилізм. 2 год.

      Підготуйте фіксовану доповідь, презентацію або рольове повідомлення на тему:

      1. Портрет епохи.
      2. Інтелектуальні біографії представників економічної думки середньовіччя.
      3. Відомості про економічну думку середньовіччя у Вашій малій батьківщині.

       

      Тема 4. Класична політична економія. 1 год.

      Підготуйте фіксовану доповідь, презентацію або рольове повідомлення на тему:

      1. Портрет епохи.
      2. Інтелектуальні біографії представників класичної політичної економії.
      3. Відомості про класичну політичну економію у Вашій малій Батьківщині.

       

      Тема 5. Економічні аспекти соціалістичних учень. – 1 год.

      Підготуйте фіксовану доповідь, презентацію або рольове повідомлення на тему:

      1. Портрет епохи.
      2. Інтелектуальні біографії представників соціалістичних учень.
      3. Відомості про соціалістичні вчення у Вашій малій батьківщині.

       

      Тема 6. Історична школа та соціальний напрям у політичній економії. – 2 год.

      Підготуйте фіксовану доповідь, презентацію або рольове повідомлення на тему:

      1. Портрет епохи.
      2. Інтелектуальні біографії представників історичної школи.
      3. Відомості про соціальний напрям у політичній економії у Вашій малій батьківщині.

       

      Тема 7. Маржиналізм. Становлення неокласичної традиції в економічній теорії. – 2 год.

      Підготуйте фіксовану доповідь, презентацію або рольове повідомлення на тему:

      1. Портрет епохи.
      2. Інтелектуальні біографії представників маржиналізму.
      3. Відомості про становлення неокласичної традиції в економічній теорії.

       

      Тема 8. Генезис та еволюція кейнсіанства. – 2 год.

      Підготуйте фіксовану доповідь, презентацію або рольове повідомлення на тему:

      1. Портрет епохи.
      2. Інтелектуальні біографії представників кейнсіанства.
      3. Відомості про генезис та еволюцію кейнсіанства у Вашій малій батьківщині.

       

      Тема 9. Розвиток неокласичних ідей у ХХ ст. 2 год.

      1. Портрет епохи.
      2. Інтелектуальні біографії представників ідей у ХХ ст.
      3. Відомості про розвиток неокласичних ідей ХХ століття у Вашій малій батьківщині.

       

      Тема 10. Інституціоналізм. 2 год.

      Підготуйте фіксовану доповідь, презентацію або рольове повідомлення на тему:

      1. Портрет епохи.
      2. Інтелектуальні біографії представників інституціоналізму.
      3. Відомості про еволюцію інституціоналізму у Вашій малій батьківщині.

       

      Індивідуальне навчально-дослідне завдання

       

      Мета: розвиток навичок самостійної роботи, систематизація, поглиблення, узагальнення, закріплення теоретичних знань та практичне застосування знань студента з навчального курсу. Протягом навчального семестру студент має виконати одне індивідуально-дослідне завдання.

       

      ТЕМА 11. Розвиток національної економічної думки.

      Дослідити розвиток економічної думки в Київському університеті (ХІХ – початок ХХ ст.).

      За результатами дослідження студент повинен написати реферативне повідомлення на 20 стор.

      МЕТОДИ НАВЧАННЯ: лекції; семінарські заняття, ділові ігри, розв’язання творчих завдань, робота з першоджерелами та ін..

      МЕТОДИ: поточне тестування; оцінка командних проектів, модульні контрольні роботи, підсумковий семестровий контроль.

       

       

       

      ЛІТЕРАТУРА

       

      Основна:

      1. Блауг М. Економічна теорія в ретроспективі: Пер. з англ. – К.: Вид-во Соломії Павличко ²Основи², 2001.
      2. Економічна енциклопедія: У 3 т. – К.: Академія, 2001. – 456 с.
      3. Історія економічних вчень: Підручник / Л.Я. Корнійчук, Н.О. Татаренко та ін. – К.: Знання, 2001. – 564 с.
      4. Історія економічних учень у запитаннях і відповідях: Навч. посібник. – К.: Знання, 2005. – 477 с. (Вища освіта ХХІ століття).
      5. Історія економічних учень: Підручник / За ред. Л.Я. Корнійчук, Н.О. Татаренко. – К.: КНЕУ, 2001. – 640 с.
      6. Історія економічних учень: Підручник / За редакцією В.Д. Базилевича. – К.: Знання, 2004. – 1300 с.
      7. Ковальчук В.М., Сарай М.І. Економічна думка минулого і сьогодення: Навч. посіб. – Т.: ТАНГ, 2000.
      8. Леоненко П.М., Юхименко П.І. Історія економічних учень: Навч. посіб. – К.: Знання-Прес, 2000. – 430 с.
      9. Ядгоров Я.С. История экономических учений. – М.: Наука, 1999. – 780 с.

       

    Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 43
    Рекомендовано
    Новини
    Корисне
    Пошук
    Календар
    «  Травень 2024  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031
    Архів записів
    Online

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Статистика

    Copyright Arcene Lacruax © 2024Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz